Thursday, February 05, 2009

~CERAMAH SHEIKH NURUDDIN MARBU ALBANJARI @ S'PORE~

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...

Dapat AlFaqir 'hadir' dalam majlis Ilmu Sheikh Nuruddin di S'pore walau jauh di perantauan.Syukran atas recordings ya Ukhti...

Tidak sabar menantikan kehadiran Sheikh @ Cairo,Mesir,yg dijangkakan pada Rabi' Al- Awal (Bulan Rasulullah sollahu'alaihi wasallam) untuk mengkhatamkan kitab2 pengajian.Biasanya sheikh akan datang ke sini (Mesir) pada setiap bulan Ramadhan.

Alhmd,Diberi taufiq untuk hadir ke majlisnya tika AlFaqir tahun 1 di Mesir(atas petunjuk guru AlFaqir agar berguru dengannya),tapi pada tahun2 berikutnya...alFaqir tidak berpeluang.Pada tahun yang lalu juga tidak berpeluang menghadiri secara jasadi kerana berada di tanahair,tapi Alhmd dapat mengikuti secara ONLINE (Moga Allah 'hadir'kan diri AlFaqir secara ruhi).

Allah BerFirman:

فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى ٱللَّهِ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلْمُتَوَكِّلِينَ
Kemudian apabila engkau telah berazam (untuk membuat sesuatu) maka bertawakallah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya.~AL-Imran:159

Dengan itu...

Buat Kedatangan Sheikh kali ini,ingin meletakkan 1 keazaman...

Tidak mahu MISS pengajian Sheikh.Sedaya upaya untuk hadirkan diri ke majlis Ilmu tersebut walau ada disediakan secara ONLINE(agak menguji keimanan).Kerana,sudah tentu tidak sama orang yang hadir sendiri ke majlis Ilmu tersebut dengan mereka yang 'hadir' secara ONLINE.
Orang yang hadir ke Majlis Ilmu perlu banyak PENGORBANAN!!!



DiSiNi AlFaqir SeRtAkAn ReCoRdInGs PeNgAjIaNnya...



Pengajian Kitab @ Masjid Mujahidin





Pengajian Kitab @ Masjid Al-Iman



Pengajian Kitab @ Masjid Al-Mukminin


Ya ALLAH,tiada daya dan upaya untuk menghadirinya kecuali dengan pertolonganMU.

No comments: