Saturday, December 26, 2009

Asyura's Special: Rindukan DIA dan DIA



Saya menyesal kerana 1 ketika dulu apabila sampai disana...

Saya tidak menaiki Bukit Thaur ini,

Bukit dimana Sayidina Abu Bakar bersama Rasulullah...

Sebelum Rasulullah masuk ke dalam gua tersebut,
Sayyidina Abu Bakar memasuki terlebih dahulu untuk memastikan bahawa tiada ular atau binatang buas didalamnya agar jika ada apa2 berlaku,biar kecederaan itu terkena pada dirinya, bukan Rasulullah...

Sooo Sweeeet of You Sayyidina Abu Bakar!!!!



*Untuk mendengar cerita lebih lanjut tentang Penghijrahan Rasulullah bersama Sayyidina Abu Bakar,Sila klik di SINI!
(Ceramah Habib Umar Ibn Hafidz)


Sayidina Abdullah Ibn Umar Al-Khattob pula,beliau tidak akan lalui satu jalan itu kecuali jalan itu telah dilalui oleh Rasulullah.

Saya berazam jika diizinkanNYA untuk kesana semula...

Saya ingin pergi ke setiap tempat yang Rasulullah pernah jejaki .

Ya Allah,
Kedatanganku akan datang nanti adalah dengan perasaan yang berbeza dari kedatanganku sebelumnya,
Rahmati 'perasaan' yang Engkau anugerahkan pada hambaMu ini...

No comments: