Tuesday, June 30, 2009

~Kenangan Dowrah Soifiyah Darul Mustofa '08'~



Tajuk: Bersedih kerana ALLAH

Petikan dari kalam Habib dalam video tersebut:


'Mari fikir bersamaku...

Setiap solat2 yang telah aku kerjakan adalah saat aku bersama Tuhanku.Aku tidak melakukan solatku dengan baik.Aku tidak beradab tika bersamaNya.Kelalaian,tiada kehadiran (hati),berfikir selainnya,telah mengambil diriku daripadaNYA (tika solat) dan solat2 yang akan datang pula bagaimana akan aku lakukan sedangkan solat2ku yang lalu penuh dengan kelalaian dan kekurangan.

Maka,jika engkau betul2 mengambil berat akan bagaimana amalanmu yang akan datang,itu saja sudah cukup untuk menimbulkan rasa kesedihan.Kesedihan yang memberi manfaat pada dirimu.Kesedihan yang akan memperbaiki keadaan dirimu dunia dan akhirat....'



PENGUMUMAN!!!!



Summer Intensive Course (Dowrah soifiyah) Habib Umar LIVE from Tarim!!!

Bila?

1 July - 6 Aug 2009

Masa?


3.45 PM (Yaman/Mesir),8.45 PM (S'pore)


Kitab?

-Kumpulan Beit syair Imam Al-Haddad bertajuk ' Tafiiduu 'uyuuni biddumu' assawakib'

-Qut Al-Qulub oleh Imam Abi Tolib Ibn Abbas Al-Makki


Dimana?

Live telecast @ Darul Mustofa (click!)


Jumpa anda di ruang udara Darul Mustofa!!!


Ya Allah,Jangan Engkau haramkan kami untuk menghadiri majlis para ulama' Mu yg Rabbani kerana dosa yang ada pada diri kami...

No comments: