Friday, May 11, 2007

Live Daras @ Iqraa TV buat pencinta Rasulullah!





Siapa?
الداعية الإسلامي فضيلة الشيخ السيد عبد الله بن محمد فدعق الشافعي الهاشمي المكي

Dimana?

Live @ Iqraa-tv.net :sila klik disini!


Sedikit Panduan(bagi mereka yg tidak memahami Bahasa arab):

Jika anda sudah memiliki jenis RealPlayer yg support utk lihat TV tersebut...

1)maka teruslah klik image yang seperti dibawah ini yg terdpt di website tersebut.




2)kemudian,akan keluar kotak 'External Protocol Request',tunggu sekejap sehingga anda boleh mengklik 'launch application'.Kemudian..selamat menonton!

Bila?


Setiap Hari

6 Pagi(Mecca),11 pagi (sin)

3.30 Petang(Mecca), 8.30 mlm(sin)


2.30 Pagi(Mecca), 7.30 pagi (sin)


*Daras mengambil masa hanya 30 min saja

Kitab yang digunakan?

Asyamail AlMuhammadiyah(Imam Muhaddith Imam Tirmizdi)


Bagi mereka yang ingin mengenali Rasulullah s.a.w dgn lebih dekat lagi..sila ikuti daras tersebut.kata orang tu,tak kenal maka tak cinta!begitu juga dgn Rasulullah s.a.w.Kalau nak pupuk rasa cinta pada Rasulullah...perlulah kita mengenalinya terlebih dahulu.

Dalam kita terlalu sibuk mengejar kehidupan Dunia kita,Rasulullah jangan kita pisahkan dari kehidupan kita.jangan krn kelalaian kita dgn Dunia,membuatkan kita terlalu jauh dgn Rasulullah s.a.w.Apa salahnya,kita korbankan masa kita yg sikit itu buat Rasulullah s.a.w.

Bagi mereka yg tidak memahami bahasa arab,jgn menjadikan ia sbg penghalang.Walau tidak memahaminya,namun usahamu utk mengenali Rasulullah s.a.w,tidak akan disia-siakanNya Insya ALLAH!Mungkin krn usaha mu itu,Allah ade gantikan 1 zauq atau cinta pd Rasulullah atau ilmu itu sendiri Allah yg ajarkan kepada kamu.Guru hanya sbg wasilah.Ilmu itu kan dtg dripadaNya???

p/s:Tengok jgn tak tengok...best sgt tau!ana takleh miss this daras.Banyak sgt info2 baru yg sheikh berikan selain yg ada di kitab.


Ya Rasulullah..sungguh kami merinduimu...

No comments: