Saturday, October 24, 2009

Adakah kali terakhir?



Apabila kamu mengenalinya,
maka engkau akan mencintainya...

Dan apabila kamu sudah mencintainya,
Maka engkau akan mentaatinya...

Apabila kamu mentaatinya,
maka engkau akan bersamanya di Syurga...


Ya Allah,
Walau seluruh manusia ingin menghalangku untuk bersama mereka,
Tapi jika Engkau ingin memberi,
Maka halangan mereka itu tiada sedikit pun memberi apa2 kemanfaatan...
Allahumma lamani'a lima 'ataiota...


Kata para solihin:


'Aku suke hidup didunia ini kerana duduk bersama orang2 soleh.kalau tidak kerana duduknya bersama mereka,aku tiada keinginan untuk hidup di dunia.'

Memang benarlah kata2 mereka...



Ya Allah....
Rupanya seronoknya aku hidup di dunia ini adalah krn duduk bersama para kekasihMu.
Ya Allah jika nikmat itu bukan lagi untuk ku...
Maka,
Aku tiada hajat untuk hidup di dunia lagi....
Aku hanya ingin bersama Kekasih AgungMu Rasulullah dan ahli kekasih Rasulullah...


P/s: Nantikan seterusnya....

No comments: